BNP Paribas Fortis Innovatie
24.05.2018

Onze klanten inspireren met het oog op de stad van morgen

In 1950 woonde slechts 30% van de wereldbevolking in stedelijk gebied. Geschat wordt dat dit tegen 2050 zal oplopen tot 70%. Onze steden en gemeentes staan bijgevolg voor enorme aanpassingen, zowel op het vlak van ruimtelijke ordening, als op het vlak van mobiliteit, energie, dataverkeer, enzovoort. Veel bedrijven zijn vandaag al volop bezig rond “Smart Cities”, maar er is nog altijd een enorm ontwikkelingspotentieel.

BNP Paribas Fortis, dat in het midden staat van de fundamenteel wijzigende economie, wil bedrijven helpen bij hun overgang naar een duurzamere maatschappij. Didier Beauvois, hoofd van Corporate Banking bij BNP Paribas Fortis bevestigt: ²Wij willen een belangrijke rol spelen in de bewustwording van de nood aan verandering. Bedrijven die duurzame ontwikkeling niet integreren in hun DNA, zullen zich geleidelijk aan uit de markt zetten.²

Na een reis naar Berlijn in 2017, gewijd aan het thema van de circulaire economie, neemt BNP Paribas Fortis nu een zestigtal klanten mee naar Parijs om start-ups te ontmoeten die werken rond het thema van “Smart City”. Met dit initiatief wil BNP Paribas Fortis zijn klanten bewust maken van de rol die niet alleen technologie, maar ook de mens zal spelen in de toekomst. Gedurende het tweedaagse verblijf, wordt de technologiebeurs VivaTech bezocht en wordt ook kennis gemaakt met diverse “Smart City” initiatieven die in en rond Parijs werden opgestart.

Door zulke trips te organiseren, wil BNP Paribas Fortis voor zijn klanten een echte inspiratiebron zijn. Onze ambitie is duidelijk: een echte “game changer” worden. Wij willen met andere woorden een bank zijn die haar klanten versneld helpt over te schakelen naar een duurzame ontwikkeling.