BNP Paribas Fortis Foundation
31.03.2014

Awards 2014: BNP Paribas Fortis Foundation lanceert nieuwe oproep voor projecten

In het kader van zijn financiële steun aan verenigingen lanceert BNP Paribas Fortis Foundation  voor de vijfde keer een oproep voor projecten.

Het Awards-programma is  een van de belangrijkste acties van de Foundation ter ondersteuning van het verenigingswerk.  Sinds de start van het initiatief in 2010 kregen reeds 200 projecten steun voor een totaalbedrag van 2,3 miljoen euro.

In 2014 kunnen in het kader van het programma tot 83 projecten regionaal gefinancierd worden voor een totaalbedrag van 730.000 euro. De regionaal comités, het personeel en de klanten van de bank selecteren de regionale Awards. Zoals elk jaar wordt een of meerdere Awards op nationaal niveau uitgereikt met een extra budget ter waarde van 25.000 euro.

Vanaf dit jaar zijn er nieuwe accenten bij de toekenning van de Awards.  Zo wordt de strijd tegen kansarmoede een prioriteit.  In ons land leven immers 424.000 kinderen onder de armoedegrens, een aantal dat blijft toenemen.

Projecten kunnen tot 16 mei 2014 ingediend worden bij de Foundation.  Voor de verenigingen is de brochure hierbij alsook het online kandidaatsformulier beschikbaar op http://my.foundation.bnpparibasfortis.be.

Zie al onze artikels over de uitreiking van de Awards 2013