Fintro Sponsoring
15.01.2019

Derde editie van de Fintro Prijs “Ecritures noires” gaat van start

In 2019 viert Foire du Livre zijn 50ste verjaardag. Tevens wordt de derde editie van de Fintroprijs “Ecritures Noires” gelanceerd. François Filleul, die de Fintroprijs 2018 heeft gewonnen, zal tijdens de openingsavond zijn roman voorstellen: “Poissons Volants”. Bij deze gelegenheid wordt ook de winnaar van de Fintro Prijs - "Spannende boeken" bekend gemaakt.

Belgische auteurs van misdaadromans en thrillers, die nooit eerder eigen werk hebben gepubliceerd, hebben tot 30 maart de tijd om hun werk in te zenden en maken kans om de derde editie van de Fintroprijs "Ecritures noires” te winnen. De aspirant-winnaars kunnen hun roman deponeren op de stand van Fintro tijdens de Foire du Livre van 14 tot en met 17 februari en in een Fintro-agentschap tot 30 maart.  Naast een bedrag van 1.000 euro zal Fintro de publicatie van 1.500 exemplaren van de winnende romans, financieren. Deze derde editie van de wedstrijd wordt voorgezeten door Patrick Delperdange.

Toekomstige schrijvers: schrijven en publiceren

De Boekenbeurs van Brussel is ook de ontmoetingsplaats voor schrijvers en schrijvers in wording. Op zondag 17 februari staat het programma op de Fintro Scène  in het teken van de creatie. Waarom en voor wie schrijven? Alleen of met vier handen? Bestaat er zoiets als een ideale leeftijd? Hoe bereid je een  manuscript voor, hoe kies  je een  uitgever?. Op papier? Digitaal? Zelf publiceren? Kortom , een schat aan  tips en suggesties voor mensen die het avontuur van het schrijven willen aangaan.

Noteer ook de bijeenkomst op zaterdag 16 februari op de Stand Fintro rond de Prix Fintro “Ecritures Noires 2019”, die wordt gemodereerd door Michel Dufranne, die Barbara Abel (voorzitter van de Prijs 2018) en Patrick Delperdange (voorzitter van de Prijs 2019) samenbrengt rond François Filleul.