BNP Paribas Fortis
08.03.2013

BNP Paribas Investment Partners krijgt 'De Tijd & L’Echo Fund Awards'

Gisteravond reikten De Tijd en l’Echo hun awards uit aan de beste fondsbeheerders. Over de laatste twaalf maanden sleepte BNP Paribas Investment Partners de prijs voor het ‘Beste Pensioenspaarfonds in België’ in de wacht.

Voor de 17de opeenvolgende keer reikten de financiële kranten De Tijd en L'Echo hun Awards uit aan de investeringsfondsen die het afgelopen jaar het best presteerden op de Belgische markt. Aandelen- en obligatiefonds, monetair fonds, enz.: de kranten gaan in verschillende productcategorieën na welke investeringsfondsen de laatste vijf jaar het best presteerden, met regelmaat als voornaamste criterium. Enkel de fondsen die beter presteren dan hun sectorgenoten komen in aanmerking, om te vermijden dat een uitzonderlijke maar eenmalige prestatie alle aandacht wegtrekt. Naast regelmaat en rendement worden de fondsen ook beoordeeld op risico bij een daling van de markt.

Zo bleek BNP Paribas B Pension Balanced van BNP Paribas Investment Partners het 'Beste Pensioenspaarfonds van België'. Met 2,7 miljard euro beheerd vermogen is BNP Paribas B Pension Balanced ook een van de grootste fondsen van België. Bovendien volgt BNP Paribas B Pension Growth op de tweede plaats in dezelfde categorie.

Kristel Cools, hoofd van Group Networks Belgium bij BNP Paribas Investment Partners: “Deze award onderstreept hoe we als actieve manager activa correct toekennen in een portefeuille, rekening houdend met de te verwachten marktbewegingen, en beloont onze expertise als vermogensbeheerder in het consistent beheren van lange termijnbeleggingen.”

“De onderscheiding is zeer belangrijk voor ons,” reageert Peter Vandekerckhove, gedelegeerd bestuurder van BNP Paribas Fortis en Hoofd van Retail & Private Banking. “We zijn eerst en vooral een partner voor onze klanten en begeleiden hen bij hun projecten op korte, middellange en lange termijn. Een pensioenkapitaal opbouwen is uiteraard een belangrijk doel voor veel van onze eindklanten, en deze award onderstreept de expertise die we hebben als een eerste klas, goed presterende partner."

Met een team van ongeveer 300 mensen beheert BNP Paribas Investment Partners in België 32,4 miljard euro waarvan 10,6 miljard euro aan activa in België en 16 miljard euro beleggingsfondsen naar Belgisch recht. Investment Partners vertegenwoordigt 24% van de Belgische distributie in beleggingsfondsen, en is bijgevolg een zeer belangrijke lokale speler. IP-fondsen worden op grote schaal verspreid via het kantorennetwerk van BNP Paribas Fortis.