26.11.2015

ITF en BNP Paribas verlengen sponsorship

De Internationale Tennisfederatie (ITF) en BNP Paribas maakten vandaag bekend dat ze hun partnership hebben verlengd met een nieuwe termijn van vijf jaar vanaf 2017 tot en met 2021.

Het akkoord omvat het sponsorship van Davis Cup by BNP Paribas en van Fed Cup by BNP Paribas, evenals het sponsorship van Junior Davis Cup by BNP Paribas, Junior Fed Cup by BNP Paribas, de rolstoeltennisactiviteiten van de ITF en de tweejaarlijkse Worldwide Coaches Conference.

De aankondiging van de vernieuwde sponsoringovereenkomst vond plaats in Gent, in de marge van de finale van de 2015 Davis Cup by BNP Paribas tussen België en Groot-Brittannië. De overeenkomst zal op 28 november in Gent formeel worden ondertekend door ITF-voorzitter David Haggerty en door CEO Jean-Laurent Bonnafé van BNP Paribas.

"In 2016 vieren we de 15e verjaardag van ons partnership met BNP Paribas", zegt ITF-voorzitter David Haggerty. "Hun voorliefde voor het tennis duurt echter al veel langer: ze begon in 1973, met Roland Garros. Die hechte relatie heeft onze sport op ontelbare manieren voortgeholpen. BNP Paribas is een uitstekende strategische partner. Met deze vernieuwing van onze overeenkomst zullen we Davis Cup by BNP Paribas, Fed Cup by BNP Paribas en onze andere projecten naar nieuwe hoogten in populariteit en succes drijven."

"BNP Paribas is al meer dan tien jaar titelsponsor van de Davis Cup en Fed Cup by BNP Paribas, en we zijn daar bijzonder trots op. Ze behoren immers tot de meest prestigieuze tennis-events ter wereld", zegt Jean-Laurent Bonnafé, CEO van BNP Paribas. "Drie wedstrijddagen lang wekt dit toernooi telkens weer grote emoties op bij de tennisfans. Voor BNP Paribas betekent dit partnership een fantastische ondersteuning voor de zichtbaarheid van ons merk en voor de relaties met onze klanten. Wij zijn opgetogen over de vernieuwing van ons strategisch partnership met de ITF en steunen de verdere ontwikkeling van deze prachtige competities, om ervoor te zorgen dat ze nog meer spelers en fans aantrekken dan ooit tevoren."

BNP Paribas trad in 2001 toe tot de sponsorclub van de Davis Cup en werd vanaf 2002 titelsponsor van deze competitie. In 2005 werd BNP Paribas ook titelsponsor van Fed Cup by BNP Paribas.

Over BNP Paribas & tennis

BNP Paribas is 's werelds belangrijkste tennispartner. Dit unieke en historische engagement startte in 1973 en omvat alle tennisdisciplines in de hele wereld: van individueel tennis, rolstoeltennis, teamcompetities en amateurtennis tot de belangrijkste proftoernooien.

• Professioneel tennis: officieel sponsor van Roland Garros, titelsponsor van Davis Cup by BNP Paribas en Fed Cup by BNP Paribas, sponsor van 4 ATP Masters 1000 toernooien (BNP Paribas Open Indian Wells, Monte Carlo Rolex Masters, Internazionali BNL d’Italia in Rome en BNP Paribas Masters in Parijs), titelsponsor van BNP Paribas WTA Finals in Singapore, partner van Bank of the West Classic (Stanford), Grand Prix Hassan II (Casablanca), Grand Prix SAR Princesse Lalla Meryem (Fès), Open 13 (Marseille), Moselle Open, BGL BNP Paribas Luxembourg Open, Aegon Championships (Londen) en BNP Paribas Fortis Diamond Games (Antwerpen).
  • Exhibities: BNP Paribas Showdown in New York en de BNP Paribas Tennis Classic at Hurlingham
  • Wheelchair tennis; BNP Paribas Open de France en BNP Paribas World Team Cup.
  • Tennisacademies & Rising Stars Tennis: Junior Davis Cup and Fed Cup by BNP Paribas, Master’U BNP Paribas, BNP Paribas Cup, BNP Paribas National Tennis Academy of Dublin.
  • Amateurtennis: sponsor van de BNP Paribas Family Trophy; steun aan meer dan 1000 toernooien wereldwijd; samenwerking via partnerships met meer dan 20 nationale tennisfederaties en tientallen liefdadigheidsinitiatieven op basis van tennis, zoals “Fête le mur”; drijvende kracht achter vele sociale projecten die aan tennis gekoppeld zijn.
  • De website wearetennis.com en zijn sociale netwerken lokken al 4 jaar tennisfans uit de hele wereld met het recentste nieuws uit de wereld van de ATP-, WTA- en ITF-circuits. We Are Tennis promoot tijdens de toernooien ook innovatieve ervaringen en events on-site.
  • We Are Tennis Solidaire is een liefdadigheidsinitiatief dat in 2012 door BNP Paribas in gang werd gezet met de bedoeling geschikte onthaal- en spelruimtes te helpen creëren of renoveren voor kinderen en jonge tieners die in het ziekenhuis worden behandeld, en voor hun familie en vrienden. In het raam van dit initiatief organiseert BNP Paribas geregeld ook events en happenings met een tennislink, zowel in het ziekenhuis als op toernooien. Het doel is natuurlijk het leven van jonge ziekenhuispatiënten wat op te fleuren.

Over BNP Paribas

BNP Paribas is actief in 75 landen en telt meer dan 185.000 werknemers, van wie 145.000 in Europa. BNP Paribas staat hoog gerangschikt met zijn twee kernactiviteiten, Retail Banking & Services (binnenlandse markten en internationale financiële diensten) en Corporate & Institutional Banking. In Europa telt de Groep vier binnenlandse markten (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg), terwijl BNP Paribas Personal Finance koploper is in verbruikerskrediet. BNP Paribas rolt zijn geïntegreerd retailbankingmodel uit in de landen rond de Middellandse Zee, Turkije, Oost-Europa en een groot netwerk in het westelijke deel van de Verenigde Staten. BNP Paribas staat hoog gerangschikt met zijn activiteiten inzake Corporate & Institutional Banking en International Financial Services, met kopposities in Europa, een sterke aanwezigheid in beide Amerika's en een stevige, snelgroeiende activiteit in de APAC (Zuidoost-Azië en Oceanië).

Over ITF

De ITF (International Tennis Federation) is de wereldwijd overkoepelende sportfederatie voor tennis en beachtennis. ITF is verantwoordelijk voor de regels van beide sporten en voor het handhaven van de integriteit van het tennis. ITF is eigenaar en bezit de rechten van de twee grootste internationale teamcompetities in de sport, Davis Cup by BNP Paribas en Fed Cup by BNP Paribas, en beheert voorts in opdracht van het IOC het Olympische Tennis-Event. ITF’s hooggewaardeerd Tennis Development Department ziet toe op de wereldwijde ontwikkeling van het tennis en – via zijn Science and Technical Department – op zowel uitrusting als technologie. Het Officiating Department van zijn kant staat in voor wereldwijde opleiding en bijscholing van officials. ITF organiseert meer dan 1.000 weken professionele heren- en damestoernooien in het ITF Pro Circuit en beheert het ITF Junior Circuit en teamcompetities, de ITF Beach Tennis Tour, de ITF Wheelchair Tennis Tour en het ITF Seniors Circuit. ITF beheert ook het Tennis Anti-Doping Programme namens deze sporttak en is een partner in de Tennis Integrity Unit.

Surf naar www.itftennis.com, www.twitter.com/ITF_Tennis, www.Facebook.com/InternationalTennisFederation

Contacts presse:

BNP Paribas
Email: pressoffice.paris@bnpparibas.com

ITF Communication
International Tennis Federation
Tel: +44 (0)20 8392 4632
Email: communications@itftennis.com

BNP Paribas Press office  - +33 1 57 43 79 95 – pressoffice.paris@bnpparibas.com