BNP Paribas Fortis Economie
15.05.2020

BNP Paribas Fortis steunt de ondernemers die na de lockdown weer opengaan met een nationale mediacampagne “Yes, we are open”

De coronacrisis treft ons allemaal: zowel op het vlak van gezondheidszorg, economisch als financieel. Als bank stelt BNP Paribas Fortis alles in het werk om onze ondernemers, bedrijven en zelfstandigen die het kloppend hart zijn van onze economie en samenleving, doorheen deze moeilijke periode te helpen. Hun activiteiten opnieuw opstarten wordt voor heel wat klanten-ondernemers beslist een hele uitdaging. Als financiële partner van deze ondernemingen wil de bank hen een extra duwtje in de rug geven met de campagne ‘Yes, we zijn open’.

Na de strenge coronamaatregelen van de voorbije weken, mogen de meeste handelaars in ons land stilaan de deuren weer openen. Recent richtte BNP Paribas Fortis zich als marktleider via een mediacampagne ‘Stay safe, pay safe’ tot handelaars en particulieren met een oproep tot contactloos betalen.

De voorbije weken heeft iedereen heel wat extra inspanningen geleverd om zelfstandigen en kmo’s te ondersteunen met advies en oplossingen op maat. Gewapend met die extra slagkracht en met hun eigen doorzettingsvermogen slaagden vele ondernemingen erin om de coronacrisis succesvol het hoofd te bieden. En daar zijn ze terecht fier op! Daarom willen we hen een extra duwtje in de rug geven met een grote nationale publiciteitscampagne waarbij we een aantal van onze ondernemersklanten die vol goede moed weer van start gaan, in de kijker zetten.

Om de Belgische economie verder ten volle te ondersteunen helpt de bank ondernemers nu om ‘back in business’ te zijn. Een aantal klanten krijgt de kans om via de communicatiekanalen van de bank hun bedrijf in de kijker te zetten en hun verhaal te delen door middel van een unieke campagne ‘Yes, we zijn open!’ die loopt van medio mei tot eind juni. Op de BNP Paribas Fortis-website kunnen ze hun verhaal delen: wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze de crisis hebben aangepakt, op welke manier de bank hen heeft geholpen, hoe ze de toekomst tegemoet zien… Daarnaast kunnen ze iedereen laten weten dat ze weer open zijn: via affiches op openbare plaatsen en in de bankkantoren, op sociale media en zelfs op radio en tv.

De lokale handelaars die tijdens de campagne aan bod komen, werden geselecteerd in overleg met de regio’s.

Concreet valt de eer in de eerste golf te beurt aan:

• Maison Fleurie voor regio West-Vlaanderen

• Karcher Van Mol voor regio Oost-Vlaanderen

• SKM voor regio Vlaams-Brabant

• Antwerpse Brouwcompagnie voor regio Antwerpen

• Stock Luyckx XL voor regio Limburg

• Palais des Thés voor regio Brussel

• Ateliers Delmotte voor regio Hainaut

• Ateliers Jean Del’Cour voor regio Luik

• Grafé Lecocq Et Fils voor regio Brabant wallon/-Namur-Luxembourg

Later in mei en begin juni zullen nog 2 golven van klanten volgen. In totaal worden 40 ondernemers in de kijker gezet.