Hello bank! BNP Paribas Fortis Sponsoring CSR
24.12.2018

BNP Paribas Fortis schenkt 100.000 euro aan de Voedselbanken in het kader van De Warmste Week

BNP Paribas Fortis rondde het jaar af met een campagne waarbij klanten konden meesparen voor het goede doel. Voor elke cent die de klant voor zichzelf spaarde tussen 1 en 21 december via Easy Save, deed BNP Paribas Fortis een schenking aan de Voedselbanken. Easy Save is een eenvoudige automatische formule om zonder moeite een klein extraatje te sparen. Het uiteindelijke bedrag werd op zondag 23 december 2018 bekendgemaakt op Studio Brussel tijdens De Warmste Week van Music For Life.

Voedselbanken

Easy Save, eenvoudig digitaal sparen

Klanten die Easy Save hebben geactiveerd, konden het oude jaar afsluiten met een goede daad en het nieuwe leuk inzetten door te sparen voor een leuk extraatje. Hoe groter hun spaarijver, hoe groter het bedrag dat BNP Paribas Fortis aan de Voedselbanken zou kunnen schenken. Easy Save is een vorm van digitaal sparen. Bij klanten die kozen voor Easy Save wordt bij betalingen met een debetkaart of  bij overschrijvingen het bedrag naar de euro erboven afgerond en wordt het verschil automatisch overgeschreven naar de spaarrekening van de klant.

Het gekozen goede doel voor De Warmste Week: de Voedselbanken

De Belgische Federatie van Voedselbanken (BFVB) is een vaste waarde in het Belgische landschap. Reeds 30 jaar strijden 9 regionale deelwerkingen niet alleen tegen honger en voedselverspilling, maar bevorderen ze ook de sociale re-integratie van minderbedeelden. Ook BNP Paribas Fortis heeft een hechte relatie met de Voedselbanken. Zo organiseerde BNP Paribas Fortis Foundation tussen 2011 en 2017 telkens een centjesinzameling om met de opbrengst de minderbedeelden warme maaltijden aan te bieden. In zeven jaar van geslaagde campagnes werd, dankzij de gulheid van iedereen – klanten en niet-klanten, scholieren en hun ouders, maar ook medewerkers van de bank–in totaal 642.195 euro ingezameld, goed voor 214.065 warme maaltijden. Hello bank! , de eerste Belgische mobiele bank en dochteronderneming van BNP Paribas Fortis, is bovendien voor het vierde jaar op rij hoofdsponsor van de Warmathon. Net als vorig jaar gaan de fondsen die voortvloeien uit deelname van medewerkers van BNP Paribas Fortis, Hello bank! en Fintro integraal naar de organisatie Beyond the Moon.

Iedereen zorgt voor iedereen

Alle activiteiten van De Warmste Week streven hetzelfde doel na: geld inzamelen voor meer dan 1.000 liefdadigheidsorganisaties die de Koning Boudewijnstichting uitkoos. BNP Paribas Fortis dankt alle klanten voor hun spaarzin waardoor het beoogde bedrag kon worden behaald en geschonken aan de Voedselbanken.

Perscontacten:

Vzw Belgische Federatie van Voedselbanken

Jacqueline.vanhussel@foodbanks.be

Tel.: 02/ 559 11 10

info@foodbanks.be

BNP Paribas Fortis

Mrs. Hilde Junius | Press Officer
- +32 478 88 29 60
hilde.junius@bnpparibasfortis.com

Over de Belgische Federatie van Voedselbanken

De Belgische Federatie van Voedselbanken is een coördinerend organisme dat een nationaal netwerk van 9 regionale Voedselbanken vertegenwoordigt. Deze 9 Voedselbanken zijn verantwoordelijk voor de herverdeling van levensmiddelen aan erkende caritatieve verenigingen. Het doel van de Voedselbanken is om voedselhulp te verschaffen aan minderbedeelden. Hiervoor ontvangen ze, gratis, een belangrijke hoeveelheid levensmiddelen van het Fonds voor Europese hulp aan de meest behoeftigen (FEAD), maar ook producten geschonken door de voedingsindustrie, door grote bedrijven uit de distributiesector, door groenten-en fruitveilingen en ook via het organiseren van verschillende voedselinzamelingen bij het grote publiek.

De Belgische Federatie van Voedselbanken voert in 2018 reeds dertig jaar een dubbele strijd tegen honger en voor een sociaal en ecologische verantwoorde valorisatie van de voedseloverschotten. In 2017 werd 16.488 ton voedsel ingezameld en met de hulp van 303 vrijwilligers van de Voedselbanken samen met 641 caritatieve verenigingen, verdeeld aan 157.151 begunstigden. Meer informatie op http://www.foodbanks.be/ en www.facebook.com/banquesaliment.voedselbankenBE/

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt ze nauw samen met AG Insurance, de grootste verzekeraar in België. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) is een vooraanstaande bank in Europa met een internationale uitstraling. De groep is met ruim 196.000 medewerkers, van wie meer dan 149.000 in Europa, aanwezig in 73 landen. Ze bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Domestic Markets en International Financial Services – waarvan de retailbankingnetwerken en de financiële diensten ondergebracht zijn bij Retail Banking & Services – en Corporate & Institutional Banking, dat zich richt op bedrijfsklanten en institutionele klanten. De groep begeleidt al haar klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grote bedrijven en institutionele klanten) bij de realisatie van hun projecten door hun financierings-, beleggings-, spaar- en verzekeringsdiensten te bieden. Ze heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en BNP Paribas Personal Finance is de nummer één in consumentenkredieten. BNP Paribas ontplooit ook zijn geïntegreerde model voor Retail Banking in het Middellandse Zeegebied, in Turkije en in Oost-Europa en heeft een omvangrijk netwerk in het westen van de Verenigde Staten. In Corporate & Institutional Banking en International Financial Services is BNP Paribas toonaangevend in Europa, sterk aanwezig op het Amerikaanse continent en heeft het solide en snelgroeiende activiteiten in Azië-Pacific.