Hello bank! Fintro BNP Paribas Fortis Innovatie
30.11.2017

BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! -klanten kunnen nu ook online bankieren met itsme®

Vanaf vandaag kunnen klanten van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! zich op Easy banking Web  aanmelden en hun betalingen bevestigen met hun smartphone en de app itsme®. Deze nieuwe methode om zich te identificeren & te betalen is sneller, gemakkelijker en betrouwbaar.

itsme® is een app om op een eenvoudige en veilige manier je identiteit via je smartphone te bevestigen door de unieke combinatie van je smartphone simkaart en zelfgekozen itsme®-code.

Voor de klanten van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! vormt itsme® vanaf vandaag  een gebruiksvriendelijk alternatief voor de bankkaartlezer. Deze digitale innovatie is het resultaat van een samenwerking tussen Belgian Mobile ID, BNP Paribas Fortis, drie andere grootbanken en drie netwerkoperatoren.

Door itsme® te integreren in Easy banking Web ondersteunen BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! de ontwikkeling van deze digitale identiteit waarvan de komende maanden en jaren de toepassingen zullen toenemen.

Bij BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! kan itsme® vanaf vandaag gebruikt worden als alternatief voor de kaartlezer. Naast het inloggen in Easy Banking Web (en Hello bank!web) kunnen klanten meteen ook betalingen in Easy Banking Web bevestigen met itsme®. Om zijn digitale transacties af te ronden dient de gebruiker enkel de 5 cijfers van zijn itsme®-code in te voeren en klaar !. Daardoor hebben klanten van BNP Paribas Fortis, Fintro en Hello bank! de kaartlezer enkel nog in uitzonderlijke situaties nodig (bvb. Betalingen hoger dan 50.000 euro).

In 2018 zullen klanten itsme® ook voor hun mobiel bankieren via de Easy Banking App kunnen gebruiken.

Een digitale identiteit aanmaken in de app itsme® :

Toegang tot en gebruik van de mobiele app itsme® is enkel toegestaan voor natuurlijke personen ouder dan 18 jaar die een Belgisch mobiel telefoonnummer hebben (landcode: +32) en geregistreerd staan in het Belgische rijksregister.

Om een itsme® account aan te maken en te koppelen aan uw bankrekeningen, is het noodzakelijk dat de bank over correcte identiteitsgegevens beschikt. Wie recent een nieuwe identiteitskaart ontving, dient eerst langs te gaan in zijn kantoor om zijn gegevens te laten updaten.