BNP Paribas Fortis Economie
09.12.2022

BNP Paribas Fortis Benoeming : Laurent Loncke volgt Michael Anseeuw op aan het hoofd van Retail Banking

Begin 2023 wordt de huidige CEO van Arval Belgium General Manager van Retail Banking en treedt hij ook toe tot het Executive Committee van BNP Paribas Fortis.

De opvolger van Michael Anseeuw is bekend. Het is Laurent Loncke, die Retail Banking door en door kent.
Laurent Loncke begint zijn carrière bij de bank in 1995. Hij oefent er gedurende een tiental jaren verschillende commerciële functies uit voor hij Commercieel Directeur wordt. a bijna vier jaar wordt hij in 2010 Sales Director voor de particuliere klanten. Tien jaar lang vervult hij die functie met enthousiasme tot hij in juni 2020 als General Manager bij Arval Belgium aan de slag gaat.

Michael Anseeuw: “Met veel genoegen heet ik Laurent welkom in ons team als General Manager van Retail Banking. Ik ben ervan overtuigd dat hij, dankzij zijn ruime ervaring in het net en zijn uitstekende kennis van de behoeften van onze klanten, de transformatie van Retail Banking zal kunnen voortzetten en de uitdagingen aangaan die in het verschiet liggen. Zijn hele carrière lang, ook bij Arval waar hij een echt succesverhaal schreef, bewees Laurent dat hij in staat is te innoveren en de klantervaring voortdurend centraal te stellen.”

Alain van Groenendael, Voorzitter en CEO van Arval BNP Paribas Group: “Ik wil Laurent graag bedanken voor wat hij heeft bijgedragen tot Arval Belgium sinds hij bij ons aan de slag is gegaan in juni 2020. Dankzij zijn werk en dat van zijn teams is het gefinancierde wagenpark opmerkelijk gegroeid in al onze klantsegmenten. Anderzijds zijn er diverse initiatieven gelanceerd ter ondersteuning van het strategisch plan Arval Beyond, om onze klanten nieuwe mobiliteitsoplossingen aan te reiken. Ik denk onder meer aan de groei bij Arval Bike Lease, aan de elektrificatie van het wagenpark van onze klanten en aan de samenwerking met Optimile voor Mobility as a Service. Ik wens Laurent veel succes bij de nieuwe uitdagingen die hem te wachten staan.”

Galerie