BNP Paribas Fortis Economie
20.04.2023

Beslissingen van de Algemene Vergadering van BNP Paribas Fortis nv van 20 april 2023

Macro-economie-3

Op donderdag 20 april 2023 hebben de aandeelhouders van BNP Paribas Fortis nv hun jaarlijkse Algemene Vergadering gehouden.

De Algemene Vergadering van aandeelhouders heeft alle voorstellen zoals opgenomen in de agenda behandeld en goedgekeurd.

De Algemene Vergadering van BNP Paribas Fortis nv heeft in het bijzonder de volgende voorstellen goedgekeurd:

1. De jaarrekeningen met betrekking tot het boekjaar afgesloten op 31 december 2022;
  2. De bestemming van het resultaat zoals voorgesteld door de Raad van Bestuur;
  3. De hernieuwing van de bestuurdersmandaten van de heer Max Jadot (niet-uitvoerend bestuurder), van de heren Didier Beauvois en Daniel de Clerck (uitvoerende bestuurders) en van mevrouw Titia Van Waeyenberge (onafhankelijk bestuurster) tot aan het einde van de Gewone Algemene Vergadering van 2027;
  4. Bevestiging van het bestuurdersmandaat van de heer Wouter De Ploey (onafhankelijk bestuurder) en hernieuwing ervan tot aan het einde van de Gewone Algemene Vergadering van 2026;
  5. De benoeming van mevrouw Nathalie Hartmann en van de heer Philippe Bordenave als (niet-uitvoerende) bestuurders tot aan het einde van de Gewone Algemene Vergadering van 2027.
  6. De benoeming van de vennootschap Deloitte Bedrijfsrevisoren / Réviseurs d’Entreprises bv met als vaste vertegenwoordiger Yves Dehogne tot commissaris van BNP Paribas Fortis nv voor de boekjaren 2023, 2024 en 2025.