BNP Paribas Fortis Economie
18.04.2019

Beslissingen van de Algemene Vergadering van BNP Paribas Fortis nv van 18 april 2019

Macro-economie-3

Op donderdag 18 april 2019 hebben de aandeelhouders van BNP PARIBAS FORTIS NV hun jaarlijkse Algemene Vergadering gehouden.

De Algemene Vergadering der aandeelhouders heeft alle voorstellen zoals opgenomen in de agenda behandeld en goedgekeurd.

De Algemene Vergadering van BNP PARIBAS FORTIS NV heeft in het bijzonder de volgende voorstellen goedgekeurd:

1. de jaarrekeningen afgesloten op 31 december 2018 alsook het voorstel tot het betalen van een dividend van EUR 3,20 bruto per aandeel. Een totaalbedrag van EUR 1.808.621.465,60 bruto zal aan de aandeelhouders worden uitgekeerd op 25 april 2019;
  2. de hernieuwing van het bestuurdersmandaat van Max Jadot , Didier Beauvois, Sophie Dutordoir en Thierry Laborde tot aan het einde van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 2023;
  3. de benoeming tot bestuurder van Titia Van Waeyenberge tot aan het einde van de jaarlijkse Algemene Vergadering van 2023.

BNP Paribas Fortis (www.bnpparibasfortis.com) biedt in België een totaalpakket van financiële diensten aan particulieren, zelfstandigen, beoefenaars van vrije beroepen, ondernemingen en publieke instellingen. Op het gebied van verzekeringen werkt BNP Paribas Fortis nauw samen, als verbonden agent, met AG Insurance, leader op de Belgische markt. De bank verstrekt internationaal ook maatoplossingen aan vermogende particulieren, grote ondernemingen en publieke en financiële organisaties. Daarbij maakt zij gebruik van de knowhow en het wereldwijde netwerk van BNP Paribas.

BNP Paribas (www.bnpparibas.com) BNP Paribas is een vooraanstaande bank in Europa met een internationale uitstraling. Ze is aanwezig in 73 landen en heeft ruim 196.000 medewerkers, waarvan ongeveer 149.000 in Europa.

De groep bekleedt sleutelposities in haar drie kernactiviteiten: Domestic Markets en International Financial Services (waarvan de retailbankingnetwerken en de financiële diensten ondergebracht zijn bij Retail Banking & Services) en Corporate & Institutional Banking, dat zich richt op bedrijfsklanten en institutionele klanten. De groep begeleidt al haar klanten (particulieren, verenigingen, ondernemers, kmo’s, grote bedrijven en institutionele klanten) bij de realisatie van hun projecten door hun financierings-, beleggings-, spaar- en verzekeringsdiensten te bieden.

De groep heeft vier thuismarkten in Europa (België, Frankrijk, Italië en Luxemburg) en BNP Paribas Personal Finance is de Europese nummer één in kredieten aan particulieren.

BNP Paribas ontplooit zijn geïntegreerde model voor Retail Banking in het Middellandse Zeegebied, in Turkije en in Oost-Europa, en heeft een omvangrijk netwerk in het westen van de Verenigde Staten. In Corporate & Institutional Banking en International Financial Services is BNP Paribas toonaangevend in Europa, sterk vertegenwoordigd in Noord- en Zuid-Amerika, en profiteert het van solide en snelgroeiende activiteiten in Azië-Pacific.