BNP Paribas Group BNP Paribas Fortis Technology Innovatie
28.11.2018

Apple Pay beschikbaar voor klanten van BNP Paribas Fortis

BNP Paribas Fortis biedt zijn klanten voortaan Apple Pay aan, dat met zijn snelle, gebruiksvriendelijke manier om makkelijk, veilig en discreet te betalen voor een transformatie in het mobiel betalen zorgt.

Klanten van BNP Paribas Fortis, Hello bank! en Fintro kunnen voortaan als eersten in België gebruikmaken van Apple Pay voor contactloze betalingen met hun iPhone, en dat via debetkaart of via MasterCard. Ze kunnen er overal ter wereld waar contactloze betalingen aanvaard worden hun dagelijkse aankopen mee doen. BNP Paribas Fortis biedt zijn klanten zo verscheidene eenvoudige, veilige en contactloze betaalmogelijkheden.

Veiligheid en privacy staan bij Apple Pay centraal. Als je een krediet- of debetkaart met Apple Pay gebruikt, wordt het eigenlijke kaartnummer niet in het toestel of op de Apple-servers opgeslagen. In plaats daarvan wordt een uniek Device Account Number toegekend, versleuteld en veilig opgeslagen in een beveiligd deel op de chip van je toestel (het ‘Secure Element’).  Elke transactie wordt met een eenmalige unieke en dynamische beveiligingscode geautoriseerd.

BNP Paribas Fortis is sinds lang een voortrekker op het vlak van mobiele betalingen en is uiterst alert voor nuttige innovaties. Het doet ons dan ook veel genoegen deze nieuwe oplossing te kunnen aanbieden. Ze zal het leven van onze klanten vereenvoudigen en vormt een aanvulling op ons aanbod voor mobiel bankieren, dat nu al een van de uitgebreidste op de Belgische markt is”, verklaarde Max Jadot, CEO van BNP Paribas Fortis NV. “De lancering van Apple Pay op de Belgische markt is van groot belang voor onze klanten en voor grote en kleine bedrijven om actief over te schakelen naar cashloze technologie. We zijn er vast van overtuigd dat onze klanten deze oplossing zullen waarderen, want ze zorgt ervoor dat ze hun transacties eenvoudig, snel en veilig kunnen uitvoeren.

Apple Pay is gemakkelijk te installeren en de gebruikers behouden alle voordelen en beloningen van krediet- en debetkaarten. In winkels werkt Apple Pay met iPhone SE, iPhone 6 en later, en met Apple Watch.

Online winkelen in apps en op websites die Apple Pay aanvaarden, kan eenvoudig met Touch ID, of door gewoon te dubbelklikken op de knop aan de zijkant van je toestel en je via gezichtsherkenning te authenticeren met Face ID. Met Apple Pay hoef je geen lange accountformulieren manueel in te vullen of herhaaldelijk verzendings- en facturatiegegevens in te geven. Om in apps of Safari voor goederen en diensten te betalen, werkt Apple Pay met iPhone 6 en later, iPhone SE, iPad Pro, iPad (vijfde generatie en later), iPad Air 2, en iPad mini 3 en later. Je kunt Apple Pay ook in Safari gebruiken op elke Mac die in of na 2012 in gebruik werd genomen en waarop macOS Sierra draait, en vervolgens de betaling bevestigen met iPhone 6 of later of Apple Watch, of met Touch ID op de nieuwe MacBook Pro en MacBook Air.

Meer informatie over Apple Pay vind je op http://www.apple.com/benl/apple-pay/  en  https://bnppf.be/ApplePay