BNP Paribas Fortis
14.03.2017

BNP Paribas Fortis leent werken uit aan Eurantica

De ‘Eurantica Fine Art Fair’ staat dit jaar in het teken van Brussel. Naast de kunstbeurs kan je er voor het eerst terecht voor de aparte tentoonstelling ‘Dromen van Brussel’, een originele selectie werken van het Museum van Elsene en uit het kunstpatrimonium van BNP Paribas Fortis, sinds 1997 partner van Eurantica.

Deze samenwerking brengt het Museum van Elsene en de bank voor het eerst samen. Claire Leblanc, Conservator van het Museum van Elsene, trad als curator op. Samen met Dominique Van Hove, verantwoordelijk voor het kunstpatrimonium van de bank, koos ze uit beide collecties werken van Belgische artiesten die rond het thema ‘Brussel’ konden worden samengebracht. Hieruit is de tentoonstelling ‘Dromen van Brussel’ geboren, wat een eerbetoon wil brengen aan de uitzonderlijke culturele rijkdom van onze Europese hoofdstad.

De tentoonstelling bestaat uit 3 delen waar aandacht wordt besteed aan zowel het verleden als het heden van Brussel:

In de tijd toen Brussel…

Het Brussel van vroeger…

Brussel vandaag…

BNP Paribas Fortis heeft een rijk en gevarieerd artistiek en historisch patrimonium, nagelaten door de verschillende entiteiten waaruit de bank ontstaan is. Als maatschappelijk verantwoorde bank wil BNP Paribas Fortis zijn klanten alsook zijn medewerkers en het  publiek in het algemeen een cultureel verrijkende omgeving bieden. Dat kan door kunst toegankelijker te maken en artistieke creativiteit aan te moedigen.

Eurantica loopt nu in de Brussels Expo (Heizel) tot en met zondag 23 maart.