BNP Paribas Fortis
14.03.2017

Steeds meer kantoren zijn toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit

Met de film ‘Een toegankelijke bank voor iedereen’ belicht de bank haar streefdoel is om zoveel mogelijk klanten, ook klanten met een lichamelijke beperking, op een zelfstandige manier te laten bankieren.

“Toegankelijkheid” gaat verder dan het verhogen van de fysieke toegankelijkheid van het kantoor met een aantal maatregelen zoals voldoende brede deuren en gangen voor rolstoelgebruikers, een hellend vlak om trappen te vermijden, een aangepaste deurpomp die weinig kracht vergt om de deur te openen, een verlaagde onthaalbalie waardoor rolstoelgebruikers gemakkelijk documenten kunnen tekenen. Momenteel kregen al 132 kantoren een erkenning ‘toegankelijk voor personen met beperkte mobiliteit’. BNP Paribas Fortis zal inspanningen blijven leveren om het aantal toegankelijke kantoren op te drijven.

“Toegankelijkheid” betekent ook het bankieren zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken voor personen met een functiebeperking (slechtziend, slechthorend, …).. Verschillende maatregelen zijn hiervoor uitgewerkt zoals de grote sprekende kaartlezer ende geldautomaat met spraakondersteuning. Ook een gebarentolk op afstand kan het gesprek tussen een slechthorende klant en kantoormedewerker faciliteren. De klant moet ingeschreven zijn bij de afstandstolkdienst en brengt zijn tablet of smartphone met daarop de afstandstolkapp mee naar het kantoor. Hij kan daar inloggen op de gratis wifi van het kantoor en zo zijn afstandstolk bereiken die.

Ben je benieuwd over toegankelijkheid ? Bekijk dan zeker deze film hieronder.